TASARIM TEKNİKLERİ 4.0 EĞİTİM KONSEPTİ

Derslerde Gerçeğe Yakın Çalışma ve Gelişim Ortamlarının Yaşatılması

 

Makine Mühendisliği eğitiminde Tasarım Teknikleri dersi çok önemli bir konuma sahiptir. Öğrenciler bu ders çerçevesinde tasarım metotlarının temellerini, makine elemanları hesaplamalarını ve aynı zamanda teknik sistemlerde kullanılmak üzere sistematik geliştirme yöntemleri, analiz ve sentez metotlarını öğrenmektedir. Klasik eğitim yönteminde ise öğrencilere teorik bilgi derslerde aktarılmakta, dönem içerisinde edinilen bilgi, uygulamalarla ve tasarım konseptleriyle özel kurgulanmış ödevlere/sorulara uygulanmaktadır. Devamlılık gerektiren dersleri zaman açısından kısıtlı olduğundan, öğrencilerin, tek başına tasarım geliştirilmesine yönelik bağımsız çalışmalar gerçekleştirmeleri ve bunları gerçek bir ürün haline getirebilmeleri ve bireysel geri dönüş alabilmeleri ne yazık ki sınırlı olarak mümkündür. Tasarım Teknikleri 4.0 eğitim konsepti ise derslerde gerçeğe yakın çalışma ve gelişim ortamlarının yaşatılmasını hedeflemektedir. 

Prof. Dr. Hulusi Bozkurt (Studiengangsleiter Maschinenbau, Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim)
----------------------------------

2017/18 güz döneminde Prof. Dr. Hulusi Bozkurt’un (İkili eğitim/öğretim Üniversitesi Baden-Württemberg Mannheim, Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim) yürütücülüğünde ve Yrd. Doç. Dr. Mete Budaklı’nın (Türk-Alman Üniversitesi, Makine Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi) koordinasyonunda Tasarım Teknikleri II dersi çerçevesinde, Mekatronik ve Endüstri Mühendisliği Bölümü öğrencileri, 5-6 kişiden oluşan takımlara bölündü. Her takımın görevi; Türk-Alman Üniversitesi katmanlı üretim teknolojileri laboratuvarında bulunan 3B yazıcıları, prototip üretim amaçlı kullanarak, dron üzerine takılabilen bir düzenek tasarlamaktı. Tasarlanan düzeneğin, 10 kuruşluk bozuk para ile doldurulmuş bir kibrit kutusunu taşıması ve kutuyu önceden belirlenmiş iniş bölgesine bırakması gerekiyordu. İçerik olarak ders bu şekilde tasarım teknikleri bilim alanının üçüncü dönemde aktarmış olduğu bilgilerden daha fazlasını vermiş bulunuyordu. Öğrencilerin hedeflerine ulaşmak için, ürün geliştirmede uygulanan modern metotlarla ilgilenmeleri ve katmanlı üretim teknolojilerinin (3B yazıcılar) temelleriyle muhatap olmaları gerekmekteydi.


 

Aynı proje geçtiğimiz yıllarda Almanya’nın Baden-Württemberg eyaletinde Mannheim ve Friedrichshafen şehrinde bulunan ve eğitim akademisi olarak adlandırılan İkili Eğitim/Öğretim Üniversiteleri bünyesinde de gerçekleştirilmiştir. Hedef, önümüzdeki 2018/19 güz döneminde sözü geçen proje etkinliğini uluslararası çerçeveye genişleterek gerçekleştirmektir. Bu kez DHBW Mannheim (Yürütücü: Prof. Dr. Hulusi Bozkurt, Prof. Dr. Markus Voß) ve DHBW Friedrichshafen (Yürütücü: Prof. Dr. Thorsten Sauer) öğrencileri ile Türk-Alman Üniversitesi öğrencilerinin mekan olarak ayrı, ancak karma (Türkiye & Almanya) takımlar olarak, yeni bir tasarım sorunu için çözüm üretmesi planlanmaktadır.

 

 

 


Bu sayfa 19-1-2018 12:40 tarihinde güncellendi.